Wednesday, August 23, 2006

Martin Beck nejdřív ohnul nohy

v kolenou doleva, pak doprava, potom se pokusil dát si je křížem a vmáčknout je pod křeslo, ale bylo příliš nízké. Nakonec zaujal podobnou polohu jako Gunvald Larsson.
Vdova mezitím dopila sklenici a podala ji švagrovi, aby jí nalil.
Ten se na ni zkoumavě podíval a šel k byfé pro karafu a čistou sklenici.
"Dáte si sklenku sherry, pane komisaři?" zeptal se.
Než Martin Beck stačil zaprotestovat, nalil mu sklenku a postavil ji před něho na stolek.
"Právě jsem se ptal paní Assarssonové, jestli ví, proč jel její manžel v pondělí večer tím autobusem," řekl Gunvald Larsson.
"A já mu řekla totéž, co jsem řekla tomu člověku, který se mě nestyděl vyslýchat několik vteřin poté, co jsem se dozvěděla, že můj choť zemřel. Řekla jsem totiž, že nevím."
Pozvedla sklenku směrem k Martinu Beckovi a vypila jí do dna.
Martin Beck se pokusil dosáhnout na svou, ale sáhl o dvacet centimetrů vedle a ihned bezvládně klesl zpátky do křesla.